În lupta cu Facebook, Google face o aplicație pentru știri locale

de: Alexandru Puiu
30 01. 2018

Giganții din tech sunt disperați în a găsi soluții pentru problema știrilor false omniprezente online. Google Bulletin ar putea fi o alternativă interesantă, mai ales în contextul în care Facebook vrea să favorizeze știrile locale.

E din ce în ce mai greu să-ți dai seama care știri sunt adevărate și care sunt de fapt doar forme de clickbait menite să radicalizeze opinia publică și să creeze o diviziune între mase. Una dintre soluții ar putea fi dată de accesarea manuală a unor site-uri de încredere. Acea cale nu este însă profitabilă pentru companii precum Google sau Facebook.

Ca o posibilă soluție la problema știrilor menite să deformeze realitatea, Google a creat Bulletin. Noua aplicație are în comun câteva particularități cu rețelele de socializare moderne, dar ideea pare să fie una inspirată. Practic, va încerca să adune știri de la internauți obișnuiți, la nivel local, fără o expunere a acelorași informații la scară largă.

Termenul folosit de Google pentru știrile locale agregate prin crowdsourcing este ”hyperlocal”. Într-o anumită formă, algoritmul din spate a fost folosit deja de Waze, o altă companie Google. Faptul că afli în timp real de un accident în preajmă sau un blocaj în trafic se datorează conceptului de crowdsourcing informațional.

În Google Bulletin, oricine va putea să posteze clipuri, fotografii sau mesaje online direct în doar câțiva pași simpli. ”Știrile” pot avea câteva rânduri sau pot fi semnificativ mai stufoase. Le pot fi atașate cuvinte cheie pentru a fi mai ușor identificate și poțt fi împărțite pe categorii, deși rolul lor este să fie ”consumate” sub forma unui flux aparent infinit, la fel ca pe Facebook. Autorul își poate modifica în orice moment știre sau o poate șterge definitiv. În mod previzibil, orice știre văzută pe Bulletin poate fi partajată pe rețele de socializare, prin email sau SMS.

Momentan, Bulletin se află în stadiu de proiect și este disponibilă doar în câteva orașe din Statele Unite, Oakland și Nashville. Rămâne să vedem când va ajunge și în alte localități din lume.